2010. 10. 07.

Projekt beállítások 3 - Anyagok

A falak, födémek és minden szerkezet kitöltési és felületi mintáját az őt felépítő anyagok mintája határozza meg. A közös anyagkönyvtár és képszámító motor (rendering engine) miatt sok ismerős rész lehet 3ds Max (Design) felhasználóknak.

Az Anyagok párbeszédablak csak első két fülével foglalkozom, a továbbiak erősen haladó felhasználóknak érdekesek.
Grafika:
  • Árnyalás: adj meg egy alapszínt, árnyalt nézetekhez.
    • [ ] Látványtervi megjelenítés használata = az anyaghoz tartozó látványtervi anyagból számít ki egy színt
    • Átlátszóság: nem vonatkozik látványtervekre, csak az árnyalt megjelenítésekre!
  • Felületi minta: egy (ajánlottan) modell vagy rajz típusú minta tovább tárgyalva Projekt beállítások 1. leckében
    • Minta illesztése: egymásra vetíti a látványtervi anyagot és a felületi mintát, így egyszerűen összeigazíthatod
  • Metszési minta beállításai a fenti leckében...
Látványtervi megjelenés:
A képszámításhoz és Valósághű megjelenítéshez (v2011-től)
A beállítások igen szerteágazóak, a lényeg, hogy előre elkészített anyagok közül lehet válogatni (Látványtervi megjelenítés alapja), majd ha nem felel meg, jöhet a finomhangolás.
Előnézetben azonnal látható mit műveltünk az alatta látható anyag típusonként különböző beállítások között.
Legjellemzőbb anyag vagy szín, Felületi minta (érdesség/egyenetlenség), Kivágás (lyukasztás/átlátszóság), Tükröződés, Saját fénykibocsátás...

Ha nem egy színt vagy képeket választunk matematikai úton előállított anyagokkal is dolgozhatsz (Kockás ... Fa) ahol minta típusonként egyedi beállítóablak vár.